Monday, August 15, 2011

Random Post .


Yes. ini ada post yang sangat random. Bagaimana ini boleh terhasil ? Ini kerana dah lama aku tak update post yang ber'genre' sebegini dan agak bosan. Walaupun assignment banyak tidak disentuh . Tetap bosan . Peduli pulak . Hahaha .

Okay , start dengan apa. Hidup aku mungkin ? Hidup aku biasa . sama seperti orang lain . Cuma ada satu tabiat yang memang aku suka buat. Berjalan bersendirian . Bukan jalan kosong . tetapi sebagai pemerhati . Aku memang suka perhatikan orang . Corak hidup , cara pergaulan , dan macam-macam lagi . Kadang-kadang di Shopping Centre, dalam kesibukan aku duduk diam di satu sudut . Sama juga di taman. Di kala petang , orang sedang beriadah aku duduk diam menonton aksi mereka . Okay cukup dengan itu .

Orang kata aku friendly sangat ? Betul kah ? Mungkin . Aku cuma mahu lihat orang disekeliling aku tersenyum . Aku akan cuba unutk membuat mereka terhibur walaupun aku mungkin akan memalukan diri sendiri . Tak banyak . Aku mesra dengan semua orang . Bukan setakat para pelajar . Pakcik cleaner, makcik cleaner, makcik foodcourt, Nurse unit kesihatan, apa lagi . sebahagian staff yang pernah aku kenal . Tak kenal usia .

Cerita lain , sewaktu aku didalam suatu program . Pada hari terakhir, aku bertanya kepada ahli kumpulan yang lain ' Siapa percaya aku anak sulung '. Dan tepat jangkaan aku . tiada siapa yang percaya. Kerana aku berperangai seperti budak-budak yang tidak cukup umur , tak serious , tak bertanggungjawab. Tapi jangan lupa . aku boleh juga berperangai seperti orang dewasa. Lebih serious dan bertanggungjawab . "Itu semua permainan" ayat yang aku selalu ungkapkan .

Hanya orang yang betul rapat dengan aku , adik-beradik yang pernah tengok aku menangis . Dan hanya mereka juga yang pernah tengok aku marah . Bukan marah biasa . Mengamuk punya marah . Haha . Dan orang biasa hanya boleh tengok aku gembira segembiranya. :) susah juga hidup pendam macam-macam ni . Haha :)

Sekian sudah entry random ini , Selamat pagi . Sahur dulu okay ? :)

No comments:

Post a Comment