Tuesday, November 3, 2015

Rindu.

"Ada saat-saat dalam hidup, ketika kamu sangat merindukan seseorang, sehingga ingin hati kamu menjemputnya dari alam mimpi, ke alam nyata,"

I wish you were here, Nurul Ade Suryanie.

Saturday, October 31, 2015

Gone through;

You've gone through this once, Ariff.

And you're going to get through this again.
I know you can do this, Ariff.

Tuesday, October 27, 2015

Dear,

Hi dear,

I'm sure we are in pretty good condition right now. I'm still in love with you and I'm sure that I'll forever will, I know my capabilities. Please, don't ever have a second thought of that. Yes, we are miles away, 6676 to be more precise. I know we can't meet everyday like we used to. Do you know what I've been telling myself when I'm at my lowest point? 

"Believe in jodoh, if it's meant to be, it will be,"

So dear,

As much as I would love to be in fantasy, forever, I need to remind you and myself that things are not going to be as smooth as we think. There will be time where, we are going crazy, being mad with each other, started to fight about little or dumb things. But, I'll never give up on us, on our relationship.

When I started to look at you at a very first time, I've promised myself that you're the last one that I'm going to try to put myself in. Don't worry, I'll do everything, to keep my promises towards you. Hold on, I'll be back soon, sayang.


Wednesday, October 21, 2015

Birthday Girl.

Adee,
when I see your face expression, I know that you're the truth.
I love you sayang,

Happy Birthday. 

Wednesday, September 30, 2015

Terima Kasih Allah. Lagi.

Terima Kasih Allah,
Sebab kau buka hati dia untuk aku,

Terima Kasih Allah,
Sebab kau tetapkan hati dia untuk aku.

Terima Kasih Allah,
Sebab akhirnya kau dengar akan doa insan kerdil ini.


Apa lagi yang mampu aku balas,
Selain dari terus sujud,


Lagi aku mohon,

Agar kau panjangkan hajat kami berdua,
kepada hubungan yang kau restu.


Terima Kasih Allah.

Monday, September 21, 2015

Cinta.


Yes, 
20th Sept 2015,
For the first time in my life I said,
"Will you be my girlfriend?"

And you said, yes.

Thank you, love.

Tuesday, September 8, 2015

Terima Kasih Allah.

Terima Kasih Allah,
Sebab kau hadirkan dia, di saat aku perlukan seseorang.

Terima Kasih Allah,
Sebab kau hadirkan dia, di kala aku mula kenal erti hidup.

Terima Kasih Allah,
Sebab kau hadirkan dia, hanya setelah aku mendapat ketenangan.

Terima Kasih Allah,
Sebab kau hadirkan dia, buat aku lebih bahagia.


Aku bersyukur.


Cuma ada sedikit permintaan,

Kau lembutkan hati dia, untuk terima aku seadanya.
Kau tetapkan hati dia, hanya untuk aku.

Sebab aku,
Dah mula sayangkan dia.

Terima Kasih Allah.


Sept 8, 2015
2.30 AM

Monday, August 31, 2015

Breath


you just made me feel alive again;

Sunday, August 9, 2015

Setia.

Selamat pagi sayangku
Apa khabar dirimu
Maafkan andai mengganggu lenamu

Andai pernah melukakan
Maafkan ku tak sengaja
Harus kau dan aku selalu bicara

Kau tahu kau satunya
Ku mahu kita selamanya

Kau dan aku, mungkin tak sempurna
Kau dan aku, tahu takkan mudah
Kau dan aku, mahukan sempurna
Kau dan aku, mengharap bahagia

Setia aku, demi dirimu
Setia aku, hanya padamu

Andai hatimu berubah
Pasti ku cuba fahami
Tetap ku melangkah terus berani

Kau tahu kau satunya
Ku mahu kita selamanya

Kau dan aku, mungkin tak sempurna
Kau dan aku, tahu takkan mudah
Kau dan aku, mahukan sempurna
Kau dan aku, mengharap bahagia

Setia aku, demi dirimu
Setia aku, hanya padamu

Terima seadanya
Perbezaan kau dan aku
Biarpun apa saja
Ku percaya kau setia

Kau dan aku
Mengharap bahagia

Setia aku, demi dirimu
Setia aku, hanya padamu

Setiaku demi dirimu
Setiaku hanya padamu

Selamat pagi sayangku
Apa khabar dirimu;

Elizabeth Tan Ft. Faizal Tahir - Setia

Tuesday, July 14, 2015

Graduation Day ! V0.1



Mana aku? Hahahaha

Mula kenal semasa awal pengajian di Cardiff University.
September 2013.

Dan sekarang, masing masing dah habis.
Cuma aku yang masih perlu teruskan perjuangan.
Setahun lagi.

Tapi macam mana hidup aku dekat sana?
Susah bila kita dah selesa, tiba-tiba kena adapt balik dengan sekeliling.
Kesian aku kena tinggal. Hahaha

Congratulations bros bros. I love you guys.
muah ciked.

Thursday, July 9, 2015

AWAK TU. SIAPA LAGI AWAK LAH.

AWAK,


SAYA TAK KISAH AWAK NAK LARI JAUH PUN, TAPI YANG BAWAK HATI SAYA PERGI SEKALI TU KENAPA? 

PULANGKAN BALIK.

LEPAS TU AWAK NAK PERGI, AWAK PERGI LAH.



Draft (09-11-2014). 

Sunday, January 4, 2015

Random thought.

Salam,

4th jan 2015. Banyak dalam kepala ni. Ada je benda nak fikir. Baru 4 hari tahun baru. Macam macam benda jadi. Ada benda yang masih tak lengkap. Mungkin kau dah jauh sangat dengan pencipta kau?

1.1
Hati.
Persoalan yang takkan pernah habis. Kenapa macam tu. Kenapa macam ni. Dekat mana salah langkah. Mana terlepas pandang. Orang kata nak tengkk jiwa kau macam mana, tengok perempuan jenis apa kau kejar. Kalau baik, insyaAllah jiwa kau bersih. Kalau jahat, jangan tanya. Tapi kalau sendiri pun tak pernah nak buat apa tuhan suruh, lepas tu pandai pandai lagi buat kerja tuhan. Nasib lah.

1.2
Sama dengan harta kau. Ada pernah kau rasa cukup? Kalau pernah, alhamdulillah. Kalau tak pernah? Cuba cari pakcik jual kerepek atau budak jual kismis dekat luar tu, beli satu tapi bayar untuk 5 barang. Lepas tu kau boleh tanya diri kau, cukup tak?

1.3
Orang kata nak tegur biar beradab. Tapi kita cakap elok elok, tapi kena maki macam mana? Mungkin cara kau tak betul. Mungkin lah. Tapi kalau tegur perempuan suruh pakai tudung, nak efektif macam mana lagi selain suruh dia pakai tudung. Straight to the point. Lepas tu kena bash balik dengan kata tipikal. Walaupun tak pakai tudung tapi kami solat. Gitu.

1.4
Entah. Bye