Friday, February 12, 2010

Kelas B & D | JPJ 11-02-2010

Semalam aku menghadirkan diri ke Pusat Latihan Metro yang terletak di Kampung Melayu Subang untuk melakukan ujian JPJ bagi KELAS B & D. Bagi yang belum mengetahui B bermaksud lesen motor dan D bermaksud lesen kereta. Harap Maklum :) Sampai di tempat kejadian pada pukul 8.30am. Ada 30minit lagi untuk aku relakskan diri.

Aku giliran yang ke-SEMBILAN

JPJ datang dengan muka comel agak kerek memberi kesemua mereka yang mengambil lesen motor sesi pertama tag giliran. Mujur aku dapat melakukannya dengan sedikit tenang walaupun muka dah tiada darah yang mengalir. Sangat sengal. Selesai trak dalam masa 3 minit. 9.45-9.48.

Aku giliran yang ke-TIGAPULUH

Sebelum itu, lihat masa sesi 3 pukul berapa? bandingkan dengan masa aku selesaikan motor. ada lebih 3jam dan aku hanya duduk dikantin selama itu. Abduh aku jumpa. Kawan baru juga aku dapat. Suraya Zupli. Semua ada agenda masing-masing. Lebih kurang pukul 2. Pacik Ali sampai membawa kawanku lagi, Sopi dan Aina Farzana. Kali ini dengan agenda yang sama iaitu mengambil ujian JPJ kereta. dapat berturut. Sopi 28, Aina 29, dan Aku 30. tentang mereka tidak perlu diceritakan. Aku, lepas bahagian 2. Tunggu kereta untuk ujian jalanraya. Dapat ViVa. Sangat smooth. Sampai aku selalu masuk gear lambat -.- Ku fikir manusia JPJ itu sudah kelaut, kurang mengendahkan caraku membawa kereta. Yang penting aku lulus. Terima kasih Pak. :D

Kesimpulannya : Aku lulus dan bakal mendapat P. Tidak perlu lagi berpura-pura ketika membawa kereta secara haram. haha :)

*Notes. : Aku kerja dan ambil lesen. Boleh sahaja selesaikan semuanya. Taknak seribu dalih.

2 comments:

  1. Wah!
    congrats!

    saya ambik jpj jumaat lepas tak lulus tahu. T___T
    macam hape je. HAHA. =D

    ReplyDelete
  2. thx! :D

    haha, apa yang tak lulus?
    well, byk my friend tak lulus jgk. slamat lulus :D

    ReplyDelete