Sunday, February 6, 2011

Fake, Tipu, Liar, Manusia Semua Tu.


Haha, tergelak aku dengan tajuk ni. Okay aku reka, aku gelak. cantik lah. Fake, ikut wikipedia pergi cari sendiri, ikut aku, tipu. mudah kan? 4 huruf yang kalau kita buat, memang boleh jahanamkan diri sendiri. :) Pernah dengar tak hukum karma? Alaa, yang kalau kita buat kita akan kena balik. Aku tak percaya. Nasib lah. takdir semua tu kan. Tapi ada pepatah 'kalau buat jahat dibalas jahat' kan? bukan sama ke? biarkan. HAHA.

Okay, cerita bermula sebegini, seorang wanita, eh bukan, budak mentah yang sudah mula berjinak dengan gejala negatif ini. Apa lagi, memalsukan profil diri dan menipu orang sekeliling. Aku seorang yang friendly, jadi seperti biasa, aku akan memperkenalkan diriku terlebih dahulu. Setelah selesai, giliran dia. Nama diberi, Hana (bukan nama sebenar). berumur 18 tahun. belum melanjutkan pelajaran dan sedang berkerja. Kami berbual seperti biasa tanpa notice apa-apa yang pelik berlaku.

Tapi, nama pun tipu. Tipu salah orang. aku tahu segalanya sebelum dia confess sendiri. Bukan susah nak tahu dia menipu, senang sangat. Budak-budak menipu kan? apa lah sangat. haha. Akhirnya dia mengaku, baru 15 tahun. Oh, seronok menipu kan? Setelah beberapa lama kemudian, dia pula yang ditipu. OH, pandai pulak marah? mengamuk? sedih? well, you deserve it. Nasib kau lah kan.

Nasihat abang Ariff ni, aku tak kisah nak berkawan dengan sesiapa, cantik atau buruk, tinggi atau rendah, kaya atau miskin. Jujur, tahu apa tu? that is the most important okay. So please, don't do that anymore to other please. Oh, cuma aku tak berkawan dengan penipu :)

aku tahu kau akan baca, sebab blog aku ada dalam list kau dan kau terasa dengan tajuk ini. aku tahu tu semua :)

No comments:

Post a Comment