Wednesday, February 2, 2011

Jangan Nak Minta Tolong Dah. Penat.

assalamualaikum,

Seperti biasa, sebelum apa-apa, diharap sesiapa yang tak suka ataupun terasa, cari butang 'Close' tekan :) oh, dan diam. :)

Okay, nak tanya, pernah tak berada dalam situasi ini,

Situasi 1 : Okay, ada sesiapa yang nak tolong saya?
Situasi 2 : Weh, tolong printkan ni.
Situasi 3 : Bro, buat report ni sampai siap.

Mesti pernah kan? mesti punya. Lain lah kalau tak sekolah. Dah terang terang minta tolong bukan? Sini aku jelaskan situasi per situasi.

Situasi 1 :
Lecturer minta tolong hantarkan semua kerja yang diberi, aku angkat tangan oleh sebab tiada siapa yang yang tolong kan. bukan nak kata baik, tapi lebih kepada terlebih rajin. haha. Pada masa yang sama, aku telah bercadang untuk minum bersama rakan sehabis kelas. Boleh pula, seorang yang tidak sengaja siapkan kerja dengan gaya yang teramat lambat. So, kena tunggu dia. Okay semua marah sebab aku tak join minum petang. Perkara kecil boleh jadi besar bila ada api, so faham sahaja :)

Situasi 2/3 :
Yes, ini aku suka, selesai lecturer beri tugasan, masing-masing mula ambil tugas masing-masing. Beria-ia sampai aku dapat yang memang orang lain tak mahu pilih. Okay, tak kisah, janji siap dapat markah. Eh? last-last semua aku buat? ya semua aku buat. dari muka depan sampailah ke muka belakang. Lepas dah siap, jangan nak kata kari kepala ikan, air sirap pun tak. eh bukan. Terima kasih pun tak. Siap sound lagi sebab ada salah. Agak mulut tu muat kasut saiz10 aku ni? Bukan nak harapkan apa-apa, tapi boleh bayangkan kalau kita buat kerja tapi tak berapa nak dihargai kan?

Okay, natijah nya, aku nak perkataan 'Terima Kasih' sahaja. tak salah rasanya :) Oh, kalau ada yang aku minta tolong, tapi tak cakap perkataan itu, #tolongingatkanaku :)

No comments:

Post a Comment